Tadeusz Max, Luna
Figurka w kolorze białym przedstawia stojąca Matkę Boską, odzianą w mocno rozkloszowaną suknie o wyraźnie zarysowanych, równolegle układających się pionowych fałdach, płaszcz i welon. Złożone w modlitwie dłonie, uniesione do lewego policzka, okryte są płaszczem. Lekko pochylona ku lewemu ranieniu głowa postaci zwieńczona jest otwartą koroną. Na podłużnej twarzy Marii zaznaczono przymknięte oczy. Spod korony wysuwa się welon, który zamyka postać z obu stron układającymi się równolegle fałdami.
Eksponat, który na co dzień oglądać można na naszej stałej wystawie górnośląskiej ceramiki, jest przykładem owocnej współpracy pracowni projektowej z tułowickiej fabryki porcelany Reinholda Schlegelmilcha ze Wschodnioniemieckimi Warsztatami Sztuki Sakralnej i Dewocjonaliów (Ostdeutsche Werkstätten für christliche Kunst und Kunstgewerbe zu Neisse). Placówka ta działała w Nysie w latach 1924-1929. Jej głównym celem była dbałość o wysoki poziom artystyczny dewocjonaliów, co realizowane było głównie poprzez projektowanie wzorów i modeli, które przekazywano artystom, rzemieślnikom i fabrykom do kopiowania.
Figurka z naszych zbiorów sygnowana jest znakiem "RS Tillowitz", posiada również znak nyskich warsztatów, który pojawiał się na figurkach o tematyce religijnej, projektowanych m.in. przez utalentowanego artystę, pedagoga i kierownika tej placówki, Richarda Adolfa Zutta.
Eksponat