Muzeum nieczynne
dla zwiedzających
do odwołania

Muzeum nieczynne
dla zwiedzających
do odwołania

Muzeum nieczynne
dla zwiedzających
do odwołania

Muzeum nieczynne
dla zwiedzających
do odwołania

Muzeum nieczynne
dla zwiedzających
do odwołania

Muzeum nieczynne
dla zwiedzających
do odwołania

Muzeum nieczynne
dla zwiedzających
do odwołania

Muzeum nieczynne
dla zwiedzających
do odwołania

logo-zmniejszone

Sztuka ludowa na Opolszczyźnie ? od analiz do dizajnu

wystawę przygotowali:

Stowarzyszenie Kraina św. Anny
Stowarzyszenie ?Brzeska Wieś Historyczna?
Zamek Cieszyn

 

Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu
wejście od ul. Muzealnej

Wystawa prezentowana od 26 listopada do 31 grudnia 2014 roku.

logo-kraina-sw-annyimagesbrzeska wieś


O wystawie:

Ekspozycja była efektem projektu realizowanego przez stowarzyszenia: Kraina św. Anny i Brzeska Wieś Historyczna i Zamek Cieszyn, który miał na celu wypracowanie innowacyjnych projektów, wzbogacających ofertę i umacniających markę regionu Opolszczyzny. Do udziału w projekcie zaproszono studentów Akade­mii Sztuk Pięknych w Katowicach i Krakowie oraz projektantów związanych z regionem Opolszczyzny. Pracowali oni pod nadzorem: dr Justyny Kucharczyk z ASP w Katowicach, prof. Marii Dziedzic i Anny Szwaji z ASP w Krakowie oraz Anny Zabdyrskiej z Uniwersy­tetu Pedagogicznego w Krakowie. Projekt rozpoczął się od przeprowadzania rekonesansu etnograficznego Opolszczyzny, analizy literatury i zasobów lokalnych muzeów. Najważniejszą rolę w procesie odegrało bezpośrednie zetknięcie projektantów z dorobkiem regionu i ważnymi dla niego ludźmi. Warsztatowe przećwiczenie umiejętności i technik miało zainspirować projektantów do podjęcia własnych prac projektowych. Zanurzeni w region, świadomi jego walorów kulturowych, młodzi projektanci zaprojektowali produkty, rozwiązania graficzne i usługi, które przedstawiają opolską sztukę ludową w innowa­cyjnym ujęciu.

Na wystawie zaprezentowano 17 różnorodnych projektów ? są to produkty w bezpośredni sposób nawiązujące do tradycyjnych technologii i sposobów użycia (np. skrzynie, zestaw do samodzielnego haftu), poprzez projekty produktów budujących doświadczenia i pozytywne skojarzenia odbiorcy z regionem (gry planszowe, sentymentalny gołębnik, korony żniwne ? karmniki), aż do usług skierowanych dla turystów i mieszkańców (aplikacje mobilne, scenariusze lekcji i warsztatów, projekt festiwalu, wydrapywanie motywów graficznych na szklanych opakowaniach). Zadbano także o graficzne interpretacje regionalnych motywów, proponując logotypy marki „Opolskie”, czy wzory możliwe do wykorzystania w ozdabianiu przestrzeni.

domek3 klocki2


Designed and supported by
ARS Group
loading